Luna Medya
Wepublic’de Mağazacılık En Son Digital Trendler ile Buluşuyor
Wepublic’de Mağazacılık En Son Digital Trendler ile Buluşuyor Türkiye’de perakende trendlerini belirleyen önemli şirketlerden biri olan Boyner Grup, Eylül ayında açılışını yaptıkları Wepublic markası ile rahat yaşam anlayışını yeni nesil alışveriş deneyimi ile birleştirerek sunuyor.

Wepublic Business Director Barış Akyürek ile mağazacılıkta son trendleri ve Wepublic’i nasıl hayata geçirdikleri hakkında keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

Wepublic markası nasıl doğdu, hikayesini paylaşabilir misiniz?

Wepublic, Boyner Grubu olarak son 2 yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeydi. Perakende sektöründe deneyim ve samimiyetin, alışveriş kadar önemli olduğuna inanan bir kültür olarak son yıllarda dünyada yaşam tarzlarına baktığımızda daha özgür, kalıpsız ve sınırsız deneyimlerin her alanda öne çıktığını gördük. Bu, günlük yaşamdan tutun moda mağazacılığına, iş ortamlarından seyahat alışkanlıklarına kadar gözlemleniyor. Takdir edersiniz ki, artık herkes internet yoluyla her şeyi anında duyuyor, görüyor ve bu ulaşılabilirlik ona çoktan seçme şansı sunuyor, yetinmiyor daha çok istiyor. Doğal, rahat ve samimi ortamlar çokça tercih ediliyor. Wepublic’te çok özenle seçilmiş mükemmel markaların yanı sıra samimiyet, yaratıcılık, rahatlık ve ilham gibi kavramlara da ev sahipliği yapmak üzere yola çıktık. Kendi modelimizi kendimiz yarattık.

Farklı mimarisi ve atmosferi ile mağazaya gelen müşterileri neler bekliyor?

Wepublic’in en önemli farkı tüm detayların ve yeniliklerin birleşmesiyle oluşturduğu ilham veren, eğlenceli ve yeni bir mağazacılık anlayışına sahip olması. Farklı mimari tasarımı, Türkiye’de ilk kez satışa sunulan özel markaları ve gülümseten sürprizleriyle WEPUBLIC’i tasarlarken, kapısından giren herkesin kendini mutlu hissedeceği bir ortam olmasına özen gösterdik. Wepublic hakkında özetleyebileceğimiz noktalar;

• 3 farklı ve konusunda uzman mimarlık firmasıyla yaratılan çok özel bir mağaza mimarisi.

• Türkiye’ye ilk kez gelen 100’un üzerinde marka ile toplamda 500’den fazla marka bir arada.

• Dünyanın en iyi markalarının yanında özgürlük, samimiyet, yaratıcılık ve rahatlık gibi üzerinde fiyat etiketi olmayan kavramlara da ev sahipliği yapıyoruz.

• Kapımızdan giren herkesin mutlu olmasını, ilham almasını amaçlıyoruz; farklı bir deneyimi samimi bir atmosferde sunuyoruz. Deneyim ve samimiyet bizim için en önemli kavramlardan biri.

• Eğlenceli, dinamik, özgür, rahat ve yeni teknolojiler ile sunulan bir mağazacılık anlayışı ve servisi sunuyoruz.

• Özgür, yaratıcı ve rahat bir alışveriş deneyimi.

• Herkesin ilham alacağı, besleneceği bir sosyal buluşma alanı.

• Genç, mutlu, alışılandan çok farklı bir ortam.

WePublic gençlerin özgürce hareket edebileceği, onların kendi dünyasını yansıtan ve onların yaşam alanlarından biri olmayı hedefleyen bir yer.

Her yönüyle dikkat çeken bu mağazada, digital ekran çözümleri olarak neler kullanıldı?

WEPUBLIC, vitrin tasarımında da farklılığını ortaya koyuyor. Akmerkez Wepublic mağaza girişinde alışılmış ürün vitrini yerine LED ekran dijital vitrinler kullanılıyor. Mağazada kurulan 6x4 büyüklüğünde videowall, ziyaretçilere markaların runway videolarını ve animatik görsellerini sunuyor. Mağazanın tüm katlarına konumlandırılan totem ekranlar sayesinde sezon görselleri ve marka videoları etkili şekilde dikkat çekiyor. Mağazanın kozmetik katında ve jean departmanında ise hizmette sınır tanımayan Wepublic, müşterilerine dijital dokunmatik kiosklar ile kendi yüz ve beden tiplerine özel öneri alternatifleri sunuyor.

Mağaza içerisinde yaratılan bu atmosferin, müşteri ilgisini çekme ve satın alma adına nasıl bir etki yarattığını düşünüyorsunuz?

Wepublic farklı konsepti ve her köşesinden çıkan ayrı sürprizleri ile kendini sürekli yenileyen ve tazeleyen bir yer. Mağaza içerisinde yarattığımız bu benzersiz atmosfer müşterilerimizin yalnızca alışveriş yapmak için değil, vakit geçirmek için de gelmelerini sağlıyor. Bu yüzden içeride alışkanlıklarını devam ettirebilecekleri; dolaşacakları, kaydıraktan kayacakları, kahve içecekleri, okuyacakları diledikleri gibi şekillendirerek eğlenebilecekleri alanlar konumlandırıldı. Bahsettiğimiz gibi müşterilerimizin Wepublic’te yaşayacakları deneyim bizim çok değerli. Bu sebeple, sadece satıştaki ürünle sınırlı kalmayarak aynı zamanda bir yaşam tarzı ve kültürü de sunmaya özen gösteriyoruz. Mağazaya giren kişilerin; farklı alanlardaki dünya trendlerinden haberdar olması, kendini yeni lemesi, gördüklerinden ilham alması ve sadece ürün değil, yaşama renk katan öğelerle de buluşmasını öne çıkarmaya ve değerli kılmaya çalıştık.

Bu proje sonucunda ortaya çıkan kazanımlarınız neler oldu?

Boyner Grup’un perakende sektöründeki 50 yıllık deneyimi bizi farklı bir, çok katlı mağazacılık anlayışına yönlendirdi. WEPUBLIC ile grubun mağazacılıkta sektördeki uzmanlık alanı olan fiyat/servis/ürün kalemlerine bir yenisi daha eklendi: Eğlence. WEPUBLIC’i perakende ile eğlenceyi buluşturduğumuz yepyeni bir mağazacılık denemesi olarak görüyoruz. Trendlerin buluştuğu, kapısından giren herkesin istisnasız mutlu olacağı, kendini rahat ve özgür hissedeceği, tekrar tekrar gelmeye doyamayacağı bir ortam yarattık. Bu yeni formatı önce Türkiye’de ve hemen ardından Avrupa öncelikli olmak üzere yurtdışında yaygınlaştırmak istiyoruz.

WEPUBLIC, kısa sürede mağazacılık ve perakende alanında Türkiye’yi Şampiyonlar Ligi’nde temsil edecek en önemli markamız olmaya aday. Deneyimi, samimiyeti ve eğlenceyi alışveriş ile buluşturan WEPUBLIC perakendeye yeni bir soluk getirecek. Bu da bizim ve perakende sektörünün en büyük kazanımlarından biri bizce.

Luna Bilişim ve Boyner Grup arasındaki iş birliğinden bahseder misiniz? Luna Bilişim’in bu alanda sunmuş olduğu hizmetlerden memnun musunuz?

Luna Bilişim uzun süredir Boyner Holding’in donanım ve yazılım tedarikçileri arasında yer alıyor. Firma ile tanıştığımız günden bu yana hizmet verdileri OT/VT ve Digital Signage teknolojilerinde sundukları etkileyici çözümler ile mağazalarımızın güncel olmasına katkıda bulunuyorlar. Luna Bilişim ile yapmış olduğumuz iş ortaklığının son teknolojileri içeren en güzel örneklerinden biri de Wepublic mağazamızda oldukça ön planda. El terminali, barkod yazıcı donanımlarıyla canlı stok takibini ve satışlarımızı desteklerken bu ürünler ile birlikte bizlere sundukları yazılım çözümü ile verimliliğimizi ölçebilecek değerler kazanıyoruz. Tüm bunların yanı sıra, farklı konseptiyle dikkat çeken mağazamızın her köşesinde fark yaratan ekran çözümleri ile yeni trendi yakalamamızda etkili oldular. Müşterilerimiz kurulan 6x4 videowall’da her an değişik animasyonlar ile karşılaşabilir, farklı alanlarda konumlandırılan totemler ile mağazadaki güncel etkinlik ve kampanyaları takip edebilirler. Bizler için de yeni bir deneyim olan LED ekranların mağazamızı daha da dinamik hale getirmesi ile müşterilerimize çok keyifli bir alış veriş deneyimi sunduğumuzu düşünüyoruz. Wepublic dahil olmak üzere mağazalarımızda bulunan tüm ekranların içerik yönetimini anlık olarak takip eden, ürünlerimizi, kampanyalarımızı en güncel hali ile müşterilerimize sunan Luna Bilişim ile çalışmaktan memnuniyet duyduğumuzu belirtebiliriz.
FOTO GALERİ